Slide
Slide
Slide
Slide
Slide
Slide
Slide
Slide

LAB IZVEDBENOG PISANJA | 2021.

Lab izvedbenog pisanja program je u sklopu kojeg se održala online i uživo radionica Nine Gojić i Martine Tomić u razdoblju od 23. do 24. travnja 2021. te producirali intermedijski radovi nastali na radionici, autorica Dunje Crnjanski, Anite Čeko, Ivane Vojnić Vratarić, Anne Dahinden i Dore Đurkesac. Lab izvedbenog pisanja ostvaren je u suradnji s Antisezonom i dio je Devil’s Advocate Writing Txtformance projekta.

LAB IZVEDBENOG PISANJA
Nina Gojić i Martina Tomić

radionica

U dvodnevnom Labu izvedbenog pisanja istraživale smo načine prevođenja izvedbenih materijala u tekst i njihovu izvedbu na dostupnim online platformama. Lab je nastavak istraživanja proširenog polja koreografije i izvedbenog pisanja koje su koreografkinja Martina Tomić i dramaturginja Nina Gojić započele u sklopu Antisezona online+live u svibnju 2020. prilagodbom inkluzivne plesne predstave Đavolji odvjetnik za online izvedbu. Autorice su, u suradnji s izvođačima i autorom glazbe Nenadom Kovačićem, prevele živu izvedbu u Google Docs polazeći od interesa za arhiviranje i bilježenje sjećanja izvođača na predstavu koju u tom trenutku nije bilo moguće izvesti u njezinom originalnom obliku.

U ovom laboratoriju bavile smo se osobnim arhivima i sjećanjima na umjetničke radove u kojima smo sudjelovali ili ih doživjeli, a potom istražile načine njihova prevođenja u druge medije (sliku, video, zvuk, tekst) i posredovanje tako dobivenih materijala putem javno dostupnih online platformi i aplikacija (Google Docs, WhatsApp, blogovi, i dr.). Na taj način, istraživale smo različite oblike odnosa između koreografije i teksta te ispitivale kako u tekst prevesti koreografske principe rada s ritmom, kompozicijom, trajanjem, prostorom, pauzom, somatikom. Željeni ishod laboratorija bio je omogućiti susrete različitih medija na platformama koje su primarno orijentirane na tekstualni prijenos podataka. Na taj način, nadale smo se zajednički proširiti poimanje izvedbenih potencijala interneta i odnosa publike i umjetnika u virtualnom prostoru te postaviti pitanje kako se ekonomije pažnje mijenjaju prelaskom iz jednog medija u drugi.

Budžetom je bilo predviđeno da se neke od propozicija nastalih na laboratoriju realiziraju kao novi izvedbeni radovi i budu prezentirani u okviru programa Antisezone online+live u tada nadolazećim blokovima i na web stranici inicijative. Antisezona je osigurala autorske naknade za rad i tehničku podršku odabranim propozicijama, a po potrebi i koreografsku i dramaturšku podršku organizatorica laboratorija.
Nina Gojić i Martina Tomić

fotografije: Nina Đurđević za Antisezonu 21

PAUZA
Dunja Crnjanski

audio rad

Vežbu poigravanja sa pauzama u pokretu i pisanju razvila sam i proširila kratkim tekstualnim kontemplacijama o prisutnosti/odsutnosti, gradovima i budućnosti nostalgije.

Pauza je zvučna partitura za hodanje.
Dunja Crnjanski

Rad se originalno slušao u javnom prostoru preko vlastitih mobitela i slušalica, a dokumenti i popratni materijali su se preuzimali u Kulturnom centru Travno 3. srpnja od 17:30 sati do 20 sati.

BRAT, PTICA, GUSJENICA
Anita Čeko

WhatsApp izvedba

Što sve projiciram/upisujem u dijelove vlastita tijela i u dijelove tijela ljudi s kojima sam odrastala?

Na što me sve asociraju, kako ih personificiram i u kakve relacije dovodim, kakve priče pričaju?
Anita Čeko

Rad se originalno izveo u aplikaciji WhatsApp 4. srpnja u 19 i 20 sati. Za sudjelovanje je bilo potrebno poslati e-mail autorici sa svojim brojem telefona i napomenom u kojem terminu se željelo gledati izvedbu.

UNDONE
Ivana Vojnić Vratarić

Google Docs i video izvedba

Undone je rad nastao spajanjem materijala generiranih unutar radionice Laba izvedbenog pisanja i revidiranja te intervencije u već postojeći autorski tekst iz predstave Nobodies (in the forest). Koristim se bazičnim i široko dostupnim alatom Google Docs kao medijem i undo opcijom kao izražajnim sredstvom uz pomoć kojeg seciram jedan segment svog umjetničkog statementa u nastajanju. Video triptih zadire u promišljanje o vlastitom umjetničkom radu izmještajući dva opisna termina vlastitog elementarnog stanja koja me okupiraju zadnjih mjeseci… zapravo godina – Dosljednosti i Dosade. (Dotični termini zaslužni su za podsvjesna kolebanja i razvoj noćnih mora u kojima izlazim pred publiku bez konkretnog rada. Nedorečeni strava i užas.) Nobodies (in the forest)  kolaborativni je izvedbeni rad nastao u suradnji s Carlosom Faginom, izveden 2019. godine u prostoru Teatra Dr. Inat, Društveni centar Rojc, Pula. Kao suprotnost toj konkretnoj i zatvorenoj formi video triptiha, naraciju iz spomenute predstave nudim kao izvedbeno – editirajući komad u kojeg interveniram u stvarnom vremenu, uz pomoć Google Docs, a ovim putem pozivam publiku da intervenira komentarima. Bez predumišljaja, brišući dijelove već postojećeg teksta i dodavanjem novih elemenata, mijenjamo mu sadržaj s ciljem potpunog poništavanja koje može biti anulirano undo alatom. Ovaj postupak stvoriti će u potpunosti novi tekst i kontekst koji se na kraju privodi na sam početak. Na Točku.
Ivana Vojnić Vratarić

livestream snimka: Sindri Uču

Rad se originalno popratio online 16. listopada u 18 sati preko poveznice na Google Docs ili uživo 17. listopada u 18 sati u prostoru Školica Muzeja suvremene umjetnosti – MSU, Zagreb.

SINKRONICITET, DESKTOP KOREOGRAFIJA
Anna Dahinden i Dora Đurkesac

video rad

Kroz Sinkronicitet istražujemo povezanost izoštravajući svoja osjetila jedno prema drugome, prema drugim tijelima, prirodnim i urbanim krajolicima u vrijeme fizičke odsutnosti ili udaljenosti. Uvježbavamo bliskost i intimnost dok smo uronjeni u digitalnu infosferu kroz bilježenje pokreta i razmjenu. To je naš ciklus sinkroniciteta.

Istovremeno, raspršujemo tijela na datoteke, tekstualne i slikovne medije te dopuštamo da raznolika tumačenja budu dio procesa. Eksperimentiramo s fragmentiranošću tijela kroz pisanje, video zapise, desktop kompozicije i snimanje ekrana.

Svi prikupljeni materijali postaju podlogom za desktop koreografiju oblikujući slikovno tekstualni pejzaž kroz kompleksne kompozicije. Snimanjem ekrana bilježi se posljednji izvedbeni eksperiment kojeg čine pokreti ruke – otvaranje datoteka, uvećavanje, scrollanje, ispisivanje teksta, pokretanje, pomicanje i zaustavljanje videa. Time se stvaraju novi slučajni sinkroniciteti i neočekivane koreografije povezujući raspršenost tijela i prostora.
Anna Dahinden i Dora Đurkesac

Rad je originalno bio dostupan online putem poveznice u razdoblju od 9. studenoga u 12 sati do 12. studenoga u 23:59 sati.